FAQ - Vanliga frågor
Vanliga frågor (FAQ)
Fråga: Har era kläder hög kvalitet?
Svar: Absolut! Vi strävar alltid efter att erbjuda produkter av högsta kvalitet till våra kunder. Alla våra kläder är noggrant utvalda och tillverkade med material av hög kvalitet för att säkerställa att du får en produkt som både är bekväm och hållbar. Dessutom trycks samtliga av våra produkter av oss själva, vilket gör att vi kan garantera en hög standard på varje produkt. Vi är övertygade om att du kommer att älska våra kläder lika mycket som vi gör!
Fråga: Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Svar: Vi accepterar de vanligaste betalningsmetoderna, inklusive kreditkort (Visa, MasterCard, American Express, Unionpay) och även Klarna, Shop Pay och Google pay.
Fråga: Vad menar ni med "tryck med sammetskänsla" som det står i beskrivningen av vissa produkter?
Svar: Dessa är tryckta med ett flockat specialtryck som är ett tjockare tryck som "står upp" från plagget och upplevs som mjuk sammet och ger en mer exklusiv känsla.
Fråga: Kan jag köra plagg med tryck i torktumlare eller torkskåp?
Svar: För att säkerställa att trycket på produkterna håller så länge som möjligt rekommenderar vi lufttorkning efter tvätt. Ett tips är att helt enkelt hänga upp dom på galje. Det är dessutom mer miljövänligt och sparar energi.
Fråga: Hur lång tid tar det innan min beställning skickas?
Svar: Eftersom vi trycker samtliga produkter själva i eget tryckeri för att säkerställa högsta kvalitet och hållbarhet kan det i undantagsfall ta upp till 10 arbetsdagar vid hög belastning. Vanligtvis skickar vi dock betydligt snabbare, inom 3-5 arbetsdagar.
Fråga: Kan jag ändra eller avbryta min beställning efter att den har lagts?
Svar: Vi kan ändra eller avbryta din beställning om den ännu inte har skickats. Vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt om du önskar göra ändringar.
Fråga: Hur kan jag spåra min beställning?
Svar: När din beställning har skickats kommer du att få ett bekräftelsemejl med spårningsinformation. Du kan använda den tillhandahållna spårningslänken för att följa din beställning.
Fråga: Vad gör jag om jag får fel produkt eller om produkten är skadad?
Svar: Vi ber om ursäkt för eventuella problem med din beställning. Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig omedelbart att lösa problemet genom att antingen ersätta produkten eller återbetala dina pengar.
Fråga: Accepterar ni returer?
Svar: Ja, vi accepterar returer inom 30 dagar från mottagandet av din beställning. Produkten måste vara oanvänd och i samma skick som när du mottog den. Kontakta vår kundtjänst för att starta returprocessen.
Fråga: Hur kontaktar jag er kundtjänst?
Svar: Du kan kontakta vår kundtjänst via mejl på hej@sverigekompaniet.com eller genom att fylla i vårt kontaktformulär på webbplatsen. Vi strävar efter att svara inom 24 timmar under arbetsdagar.
Fråga: Levererar ni internationellt?
Svar: Ja, vi levererar internationellt till de flesta länder. Fraktkostnader och leveranstider varierar beroende på destination. Du kan se fraktkostnaden vid kassan innan du slutför din beställning.
Fråga: Har ni en storleksguide för era kläder?
Svar: Ja, vi tillhandahåller storleksguider för alla kläder. Den hittar du här.
Du hittar den även genom genom att klicka på länken "Storleksguide" som återfinns på produktsidorna samt längst ned till höger på hemsidan.
Fråga: Hur vet jag att min personliga information är säker hos er?
Svar: Vi värnar om din integritet och säkerheten för din personliga information. Vår webbplats är säkrad med den senaste krypteringstekniken för att skydda dina uppgifter. Vi säljer eller delar aldrig dina uppgifter med tredje part.
Fråga: Kan jag ändra min leveransadress efter att jag har lagt min beställning?
Svar: Om din beställning ännu inte har skickats kan vi ändra leveransadressen åt dig. Vänligen kontakta vår kundtjänst på hej@sverigekompaniet.com, eller via detta kontaktformulär så snart som möjligt om du behöver ändra din leveransadress.
Fråga: Kan jag prenumerera på ert nyhetsbrev?
Svar: Absolut! Du kan anmäla dig till vårt nyhetsbrev längst ner på vår webbplats. På så sätt får du information om nya produkter, kampanjer och erbjudanden direkt till din inkorg.